A BELSŐ TANÁR
Beszélgetések a mindfulness-ről. Csizy Jakab és Barta András podcastja
16. rész: Értékeink tudatosítása, pénz, elismerés
Kultúránk erősen felkorbácsolja bennünk a pénzzel és az elismeréssel kapcsolatos vágyainkat. Hogyan tudatosíthatjuk a mindfulness segítségével belső értékeinket? Hogyan kapcsolódhatunk ezekhez és építhetjük erre életünket?
VIDEÓ
HANG
15. rész: A mindfulness-tanár alapvető erőforrásai
A mindfulness átadás szakmája Magyarországon egy mérföldkőhöz érkezett! Megjelent az eddigi legátfogóbb mindfulness-tanároknak szóló tanári kézikönyv: „A mindfulness-tanár alapvető erőforrásai” címmel. Ennek kapcsán beszélgettünk a mindfulness-átadásról, annak különlegességéről.
A könyv megvásárolható ezen a linken a kiadónál (illetve Libri és más könyvesboltokban is megtalálod)
VIDEÓ
HANG
14. rész: Mindfulness és elvonulás
A meditáció mélységeit igazán csak elvonuláson tapasztalhatjuk meg. Barta András számos elvonulás résztvevője és vezetőjeként mondja el tapasztalatait egy kedves és inspiráló mindfulness-beszélgetésben.
VIDEÓ
HANG
13. rész: Mindfulness gyerekeknek
Mindfulness gyerekeknek? Újnak hangzik, mégse az. Sok helyen már tanítják a tudatos jelenlét gyakorlását már 5 éves kortól, hogy boldog, kiegyensúlyozott alapokon fejlődhessenek a gyerekek.
VIDEÓ
HANG
12. rész: Mindfulness és együttérzés
Hogyan jár kéz a kézben a mindfulness és az együttérzés? Hogyan erősíthetjük az együttérzésünket önmagunk és mások felé? Csizy Jakab és Barta András egy újabb gyakorlásra és elmélkedésre hív titeket a Mindfulness Alapítvány podcast-jában.
VIDEÓ
HANG
11. rész: Tudatosság a nyaralásban
A nyaralás és az ünnepek gyakran nem hozzák azt a felüdülést, kikapcsolódást, amit elvárunk tőlük. Talán az elvárásaink, vagy kulturális mintáink a felelősek? Mi az, ami kiszakít a jelenből és nem segít igazán megélni a nyaralást? Reflektáljatok velünk a nyárra egy mindfulness gyakorlás és egy beszélgetés erejéig.
VIDEÓ
HANG
10. rész: Kérdezés a mindfulness-ben és odafordulás a nehéz tapasztalatokhoz
A kérdezés a mindfulness-alapú tanfolyamok és beavatkozások alapeszköze. Tapasztalásaink őszinte megosztásával elmélyültebb felismeréseink lehetnek és közvetlenül megélhetjük, hogy nem csak mi szenvedünk.
Egy jó mindfulness tanár segít észre vennünk, hogyan tesszük a tapasztalásainkat szenvedéssé. Rávezethet, minket, hogy másképp is fordulhatunk a kellemetlenhez.
VIDEÓ
HANG
9. rész: Szekuláris vagy spirituális gyakorlat a mindfulness?
Ahányan vagyunk, annyiféle motivációnk lehet, amikor elkezdünk mindfulness-t gyakorolni. Egészség, kevesebb stressz, több kedvesség, érzelmi kontroll, nondualitás és még sorolhatnánk.
Ezeket gyakran világi (szekuláris), vagy spirituális kategóriákra osztjuk. Összeérnek valahol ezek a motivációk, ahol már a határok elmosódnak spirituális és szekuláris között?
Szokásos tapasztalati megközelítésünkkel fedezzük fel a mindfulness gyakorlás természetét.
VIDEÓ
HANG
8. rész: Mindfulness és gyógyulás
Betegek vagyunk, vagy az élet természetes viszontagságain megyünk keresztül? Hogyan gyógyulunk igazából és mi hiányzik a mai orvoslás szemléletéből? A mindfulnessről mint participatory medicine-ről (részvétel alapú orvoslásról) beszélgetettünk.
VIDEÓ
HANG
7. rész: Kezdő szellem a mindfulness-ben
Miért és hogyan gyakoroljuk a kezdő szellemet a mindfulness-ben? Tudjuk-e új színben látni érzéseinket, gondolatainkat? Mit adhat nekünk, ha kapcsolódni tudunk az automatikus reaktivitás helyett? A jelen frissessége járt át minket ebben a baráti mindfulness-beszélgetésben, gyakoroljatok és gondolkodjatok velünk ti is!
VIDEÓ
HANG
6. rész: Elégedettség, értékeink és mindfulness
Hogyan kerülhetünk közelebb ahhoz, ami igazán számít nekünk? Lehetünk-e elégedettek magunkkal és a jelenünkkel úgy, ahogy van? Álljunk meg együtt egy pillanatra és vizsgáljuk meg ezeket a kérdéseket a tudatos jelenlét nézőpontjából.
VIDEÓ
HANG
5. rész: A kételkedés a tudatos jelenlét tükrében
VIDEÓ
HANG
4. rész: Mindfulness és megbocsátás
Harag és megbocsátás. Mit tesz velünk, ha fenntartjuk a haragot, és mi tesz, ha elnyomjuk magunkban? Meg lehet-e bocsátani azoknak is, akik nem kértek bocsánatot? Vagy vannak főbenjáró bűnök, amiket nem lehet megbocsátani?
HANG
3. rész: Szerelem, szexualitás, mindfulness
A szerelem oly sok minden lehet: szeretet, szenvedély, ragaszkodás, vágyakozás, féltékenység, teret adás, önzőség. Ehhez hasonló a szexualitás is. Tudjuk, hogy a vágyakozás szenvedéshez vezet. Akkor hát hogyan tudnánk megélni a vágyainkat úgy, hogy az ne vezessen több fájdalomhoz?
2. rész: A hiteles mindfulness-tanítás alapjai
Manapság nagyon könnyű belefutni olyan „szakemberekbe”, akik mindfulness-t tanítanak. A mindfulness-tanítás azonban egy szakma, amelynek saját szabályai vannak. A szabályok és útmutatók mind azt szolgálják, hogy a mindfulness-tanár személyében is meg tudja testesíteni a tudatos jelenlélet és annak értékeit. Mit várhatsz el a mindfulness-tanárodtól?
1. rész: A halál a tudatos jelenlét (mindfulness) tükrében
Minden élőlény meghal egyszer. Minden összetett dolog szétesik egyszer. Vajon a tudatos jelenlét (mindfulness) tükrében hogyan viszonyulhatunk hasznosan az elkerülhetetlen elmúláshoz? Lehetséges-e, hogy kedvesen és együttérzéssel öleljük át a halál elkerülhetetlen tényét?